Apr 23, 2009

Mum of The Year Award..

Received this award from Jiey, a superb mom of Ian. Sori le lambat buat mende alah ni. Kat blog lagi satu lagi berkepuk tag dari di sini.



Admit one thing you feel awful about (involving being a mom). Once you have written it down, you are no longer allowed to feel bad. Remember you are a good mom!

Mum of the year award. Am I deserved it? Susah jugak ni bila fikirkan benda awful yang saya rasa sebab saya ni bukan jenisnya yang pandai mengungkapkan kata².

Mungkin salah satunya perasaan ingin kembali ke 13hb Januari 2008, membetulkan kesilapan yang saya lakukan pada hari tersebut. Jikalaulah saya ke hospital lebih awal. Pakar mungkin dapat menahan contraction itu dari terus berlaku, seterusnya menghalang kelahiran ini berlaku dengan lebih awal. Hanya perasaan saya! Perasan ini PERNAH hadir dalam diri saya. Sekarang tidak lagi setelah saya mampu menerima takdir ini dengan perasaan terbuka dan redha. She's my daughter anyway!


List 7 things you love about your kids, you love doing with your kids, or that your kids love about you.


1) Mastura loves books, everyday about her life is about books, drawings and such. Balik dari sekolah je ngadap buku sampai adakalanya tertidur pun di atas buku. Oh! Dinding kat rumah ni yang banyaknya dia la yang conteng.



2) Adam is some sort of mom's son. He loves to sleep under my arms. A very active boy who loves to play and make mess. Tapi dia ni pemendam perasaan orangnya dan mudah untuk disuruh melakukan sesuatu. Boleh juga digelar Al-Amin sebab bila buat salah dia mengaku dengan jujur dia melakukannya.


He got a scratch on his face after having a battle with his elder sister. Ada ka dia pi kacau orang yang tengah letih?


3) Adam ni suka kacau atau menyakat orang. Orang sakat dia, tak pulak dia nangis. Lagi pandai menjawab ada la. I love the way he talks sweetly (anak manja), laughs and makes funny faces.

4) Lately, setiap masa je Syafiah berlatih sendiri untuk meniarap kecuali waktu dia tidur. Kalau letih pasti dia akan tertidur sambil kepalanya terteleng ke atas sebab asyik mencuba.

Boleh tahan lasak gak dia ni


5) I love her determination and the way she fights for her living. Anak orang Islam mesti kuat!

6) I love the way she sleeps.


Syhhh! Please don't disturb me! My ears are sensitive!


7) I love the sound and the look when she cries and even giggles. Abih merah muka dia.



Apa yang deme sukakan mak deme ni? Entah la... mesti ada kan.. tapi entah la... saya tak perhatikan sangat. Yang penting parents deme sayang deme seadanya. Yang penting lagi mak deme ni kuat ngusik anak². Hehehe....

Yang saya tabik dengan anak² saya sebab tak pernah buat si adik. Not even once. Gigit ke, pukul ke, pijak ke... never... Yang best bila tengok Mastura main dengan adik dia, stimulate nerves adik dia dengan membantu si adik memegang bola, membunyikan sesuatu di telinga, menggenggam tangan adiknya pada satu permukaan yang kasar. It's a very touching moment! Padahal umur dia baru 5 tahun.

"Syafiah takut pada ayah," kata Mastura bebaru ni.

"Kenapa?," soal saya.

"Sebab dia nangis bila dengan ayah (masa buat stimulation)," (bangganya mak dek non! Riak le aku sekejap).

And Adam can be very defensive towards his little sister. Jangan harap la nak usik sikit pun. Saya selalu membiarkan Syafiah menangis kerana saya rindukan tangisannya. Serius.. dia jarang menangis! Yang lebih² marahkan kita balik adalah abangnya sendiri!


Send this to other moms of the year that deserve a reminder that they too are the best moms that they can be. Remember to send them a note letting them know you have selected them, and also add a link to your post that directs people back to the person who nominated you.

I nominate the surfers, especially the silent readers of this blog.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin