Jun 3, 2009

Syafiah berbaju merah!

Tengok orang berlumba-lumba masuk pertandingan bayi comel berpakaian merah di mombloggersplanet.com.

Comelkah Syafiah? Dia teramat comel pada pandangan mata saya. Dengan rambut kerinting halus dan berwarna perang serta kulit mulus berwarna putih merah. Saya tidak terbuka hati untuk join contest tu bukan sebab menidakkan kecomelan Syafiah, tapi saya rasa tak perlu. Mana² ibu sudah barang pasti menganggap anak sendiri adalah paling comel. Tak gitu?

Baru² ni saya ke kenduri saudara. Tempat kami berkumpul, beramah mesra. Kami kalau dah jumpa, seolah macam assobiyah pula. Padahal macamlah jarang beno jumpanya. Dan ya.. Syafiah berbaju merah!


Gambar ni sebenarnya melintang, tapi entah kenapa saya suka ia dalam keadaan menegak! Nampak tak tali quantum pendant yang Syafiah pakai? Ntah² ada plak yang sangka ianya tangkal.. duhhh!


Gemar betul dia mengiring sekarang ni. Saya masih menantikan gambarnya yang lain, mana tau kot ada yang menawan di jiwa, hati saya terbuka untuk masuk pertandingan tu. Ada yang saya tembak sendiri maklum sajalah menumpang kamera photographer family yang lain - Sha, Didi & Abang Kemal. Asal nampak dia orang tak pegang saja, gatallah tangan saya ni nak pegang. Semua pakai DSLR belaka, tak mainlah digicam biasa² ni.

Entah bila la saya nak beli DSLR? Tempohari berbincang dengan suami. Kalau dapat jual rumah di PJ tu, ada 2 barang yang saya kepingin sangat - DSLR dan mesin jahit. Dua² boleh menjana pendapatan. Duhhhh! Hati tak pernahnya puas dengan dunia.... eh! Kawan² tolong jual bleh? Nanti kami berikan komisyennya! Untuk info, sila ke Tangan Yang Menghayun Buaian...





8 comments:

mirah said...

Khadijah takde baju merah rasanya. Seluar merah adalah. Hihi..comel syafiah tu. Yelah anak kita mestilah comel, takkan taknak ngaku anak pula kan..

suealeen said...

mirah:
cuba try masuk.. dia tak specific kata baju merah, seluar pun mungkin bleh kot. pasai anak TERCOMEL la tak nak masuk contest... pasal dah sah² dia tu comel.. hehehe!

Aboo said...

Budak ni pakai apa pun cun sbb dahi jendul tu yg mahal tuuu...huhu!

Syafiah,selalu2lah buat hal..kalu tak mummy lu akan boring melangok..hahaha

Roger!

Jiey^Mien said...

Wah wah wah.. comelnya Cik Syafiah.. ngorat skett.. peewiitt...

| Krsty Pinky | said...

aku ku kirimkan seme pix syafiah..
tguuuu~

Zuhaini said...

cute la syafiah.. awat mumy dia x nak masuk..? try je.. mana tau luck syafiah..? :)

(kadang2 bila tengok gambar syafiah tidur, teringat kat alia. macam ada sipi-sipi serupa la.. haha ) cute sangat! :)

Asz said...

sue ... syafiah looks gojes in red .. i pon sker tgk my ammar in red ... maybe coz both of them berkulit cerah, apa pon ... x kira apa warna baju yg dipakai ... ttap comel di mata kita.

suealeen said...

Aboo:
dahi jendul tu aset! aku melangok aku tau sapa aku nak cari... huhu!




Jiey^Mien:
ngorat sket je?




| Krsty Pinky | :
thanks for the pics.. cik waida!




Zuhaini:
tak nak masuk la... dah pasti anak akak tercomel so tak yah masuk contest bayi tercomel dah.. huhu!




Asz:
lagi satu kaler pink... akak suka pakaikan dia baju kaler pink.. tapi betullah.. tak susah nak cari baju kat budak yang cerah ni... kann

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin