Oct 22, 2009

Pahit itu sukar ditelan, bukan?

Orang yang menunjukkan kebaikan kepada anda adalah sahabat yang baik. Dan orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik. (Hukamak)


Manusia ni punya hati dan perasaan. Perasaan tidak suka didiskriminasikan, tidak suka orang potong barisan, tidak suka haknya diambil orang tambah pula ia melibatkan penantian, dll. Maka perasaan itu boleh juga diterjemah agar orang lain yang terlibat itu agar mengambil iktibar dan melakukan penyelesaian yang terbaik. Setiap teguran diterima dengan hati yang lapang. Namun ada pula yang salah anggap dengan menganggapnya sebagai tuduhan rupanya.

Priority is a priority. I don't mind if something is done in line, according to number. Then, even if it takes me to the 100th place, I would rather wait.






p.s. : Ambillah yang baik ok...

4 comments:

KELLY910 said...

tu lah sis.. macam yang kelly komen kat rh haritu.. kalau satu2 teguran yang negative tu kita dapat terima dengan fikiran yang positive.. rasanye lebih banyak kebaikan yang akan kita dapat.. daripada kita sentisa sempitkan pemikiran kita dengan benda2 yang negative juga.. betul kan sis??

Sue.Aleen said...

kelly910:
Sebenarnya, Kelly, saya ni tak suka membising/menegur orang kalau tak de sebabnya.

Tapi bila benda camni dah ada campurtangan orang lain, saya jadi geram (bad side of me). Kita dah cool, ada plak orang lain pi boh api lagi.

Well, jerung vs bilis.

fisa othman said...

pahit itu ubat...
mmg sukar d telan..
p itu la penawar yg paling mujarab...;)

Sue.Aleen said...

fisa:
Tapi saya suka gak yang pahit ni, kak Fisa. Tambah lagi kalo dalam bentuk ulam.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin