May 6, 2015

Pictureless Entry : '7 Years and Counting'

Bismillah.

Ketika ini saya berada di hadapan sekolah anak-anak. Menunggu waktu persekolahan berakhir untuk Mastura. 

Saya mula menjadi pemandu anak-anak di awal persekolahan tahun ini. 

Ada ketikanya ketika menunggu begini saya memerhatikan anak-anak kecil keluar dari sekolah. Terbayang si Syafiah keluar sekolah di celahan anak-anak kecil tersebut. 

Ya.. sekiranya Syafiah menjadi 'typical kid', dia sudah tentu mencecah usia mereka. 7 tahun a.k.a Darjah 1. Bersekolah pada sesi pagi dengan kakaknya Mastura, darjah 5 dan anak-anak darjah 6 yang lain.

Dulu, tanpa sedar air mata saya menitis. Hati bagai dimampatkan, rasa sesak. 

Nope.. I'm not 'not redha'. 

It's normal as a human being I guess. Trying hard to avoid the feeling but somehow it'd surface once in a while. 

As someone said to me recently:

"Bukan senang nak dapat peluang melahirkan dan menjaga anak syurga ni. Allah hanya pilih orang-orang tertentu".

And that keep me smiling with teary eyes too. Cengeng! Tak semua yang kita rasa tak baik tu, bukannya tak elok untuk kita kan...

Tu pun ada orang tanya, "Ada ke dalil kata anak istimewa ni anak syurga?"

Suami saya hanya menjawab, "Cuba suruh dia bagi dalil yang kata orang tak pernah buat dosa tu tak masuk syurga".

Point to ponder, eh?

Dah! Awat aku revive blog dengan cite sedey... uwaa... well, actually just to let you know that I'm bacckkk! :)




8 comments:

This is me said...

Salam Perkenalan.
Saya memang tabik dengan parents anak-anak istimewa. Saya pernah buat satu entri untuk these parents dalam blog yang lama dulu.
Saya tabik sebab saya tahu saya tidak mungkin dapat jadi seperti kalian. Huhu

Sue.Aleen said...

Puan Wan Rohaniah Wan Abdullah :

That's very kind of you, making an entry about us on your blog. Thanks. You're a great mom too!

Emmy said...

Hey...great news!!! Assalam sue... 4 thn emmy menunggu2 entry di blog ni cecece...woot woot...welkam back ;)

IbuVouge said...

Sue..i is rindu u punya tulisan..ekekeke..keep it up sue..dengan blog ni saya ..kami banyak belajar

IbuVouge said...

Sue..i is rindu u punya tulisan..ekekeke..keep it up sue..dengan blog ni saya ..kami banyak belajar

Sue.Aleen said...

Emmy : where are you going, friend? lama tak dengar habo....

IbuVouge : sapa ke IV ni? meh la kenalkan diri balik....

Emmy said...

Ada, x pi mana2 ;D ...pesbuk gantung sat...pasai tu lama 'menghilang'...lemaih la kat situ...kami skg suka baca blog org ja...suka baca pengalaman, kisah org...hehe

Sue.Aleen said...

Emmy : ni pun rasa nak gantung FB jugak.. tak dak soul kataku... kihkihkih

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin