Jun 2, 2009

Therapy assistant anyone...

Have you ever felt so lucky for having kid(s)? 

This is one of the reasons why...



*



*



*




My 3-years-&-5-months-old therapy assistant was doing his job


Rolled the ball on Syafiah's feet


Syafiah couldn't go anywhere without her elephant (Athir, a son to my cousin called it 'Elepang', inherited the accent from his mother)


Ni la teman seharian Syafiah tu. Udahnya bukan dia yang main, kakak abang dia yang main



*



*



*



*



*



Ended up..


She cried!!







Reason for letting Adam did this:-
1- Sense of responsibility to his sister.
2- Quality time with his family - me, his sisters and himself.
3- To make him to take part in Syafiah's development and achievement. Later on, he'd do the same thing again to his sister.
4- To teach him to be patient and gentle.
5- To teach him logic. Bola yang berpemukaan tidak rata sekiranya digolekkan di kaki si adik mampu merangsang sel² dan menghantar isyarat ke otak supaya otaknya mampu berfikir untuk melakukan tindakan yang sepatutnya. Pergerakan kaki yang banyak menunjukkan bahawa Syafiah sedang menggunakan otaknya. But I didn't explain to him in such details.

Ibu : "Adam nak adik tak?"

Adam : "Nak!!!"

Ibu : "Nak laki ke perempuan?"

Adam : "Adam nak adik perempuan"

Soalan yang sama saya ajukan berulang kali. Di hari yang lain². Jawapannya tetap sama. Lain dengan Mastura yang mahukan adik lelaki. Tapi dua² bagi jawapan yang sama bila ditanya tentang jumlah adik² mereka. Mereka menjawab, "Nak ramaaiiiiii!". Huhu!


7 comments:

~:|:sara:|:~ said...

bgs² anak buah aku ni...bijak²...
bila lagi nak menambah bil. anak buah aku ni?;p..hikhik..soalan bikin lemas saja.

Zuhaini said...

uiks.. mana elephant nya..? nak gak tgk.. :)

suealeen said...

~:|:sara:|:~:
soalan bikin lemas tu boleh bagi lemas hang tauuu! hehehehehe




Zuhaini:
tu elephant kat tangan dia yang nampak belalai je tu. kale biru!

Jiey^Mien said...

bestnya akak ada assistant.. jiey cuma ade bibik jer.. kan best kalo ian nih anak no.2 ke no.3 ke.. cam syafiah.. =)

mirah said...

Bagus ya abang dengan kakak syafiah. Ya kena train jaga adik sejak mereka kecil lagi supaya mereka tahu tanggungjawab dan rasa kasih sayang pada adikberadik kan.

~:|:sara:|:~ said...

aku bukan takat lemas...dah hampir tenggelam dah pn...kakaka...

kdg tu bila org tanya, aku hanya angkat bahu je..tak tau cmna nak jawab dah...keh³

biaq la...lalalala...

suealeen said...

Jiey^Mien:
cepat ler tambah lagi... :P




mirah:
bagus! tapi adakalanya bagi pusing kepala juga..




~:|:sara:|~:
yang penting aku tak tanya... hahahaha! orang tanya aku tak pa...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin