Aug 8, 2009

Anak yang tenang...

Syafiah sangat tenang bila bertemu dengan orang termasuklah saudara sendiri. Dia buat muka blur je. Gamaknya nak cakap, ,"Lantak koranglah nak anggap aku ni apa". Mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Sama je sikap dia tu macam ibu dia ni. Yeah, I have a right to ignore them.

Tapi kalau di rumah bersama kami, dia sangat lasak dan sangat suka bercakap. Malah semasa saya menaip ni dia bercakap dengan volume yang kuat tanpa henti dari pagi tadi sampai berjejeh air liur. Mana taknya, bercakap sambil jari masuk dalam mulut.

Meh kita layan gambar dia:


"Ibu ni asyik ambil gambo je, tak pe la.. meh saya posing jap"


"Ibu nak apa ni?"


Senyap lagi.


Pastu mulalah jari masuk mulut. Tangan kiri dia tu sebenarnya cuba gapai cellphone saya ni.


Dengan penuh ekspresi.




"Oohhhh!"


"Mengiring plak la. Sedap ibu jari ni tau, ibu"




"Nak main keta la plak". Punya banyak air liur keluar.





Sorrylah sampai sekarang ni masih belum beli kamera untuk merekodkan aktivitinya.







p.s. : Aku layan lagu 'Hurt' semalam. Macam nak wat entry. Tapi mood sedih melanda sepanjang hari :P.

15 comments:

azrina said...

syafiah ni comel tau...suka tgk telatah dia..

suealeen said...

azrina:
Tapi kalo jumpa dia, dia selalu wat dek je dengan orang.

arapink said...

comel sgt :-)

fisa said...

errrrmmm syafiah bukan wat derkk...p mls nk lyn org yg byk tnya...layan blues sndri lg best...hahhaha ku lak yg memahaminyer...

Zuhaini said...

hurt..? x penah dgr pun.. best ka.?

alahai cute la syafiah ni.. saya suka gambar Ooh tu! ;)

Intan @ mama ammar said...

sue, kiranya syafiah ni tengah becok macam Wafiy sekarang la. Word yg wafiy paling suka sebut iala.....
Tenyonyoh-nyonyoh.
Very funny. Apa maksudnya pun aku tak tau.

Lady of Leisure said...

awat mood sedih2 ni kak sue sampai layan lagu 'hurt'..
ceria2 la kak sue..
apa kata dengar lagu superwoman by karyn white.. saya suka betul lagu ni..

Jiey^Mien said...

oh menantu mokcik.. :P

Noina said...

hehe..comelnya..geram je Ina tgk syafiah ni..cium sket...muahhh... :)

Farah said...

caya la safiah..buat dek je ape org nak ckp pon ek..

Ms Diamond said...

Comelnya Syafiah, geram nak gomol :)

suealeen said...

arapink:
Thanks.. and thanks for following the blog too.





fisa:
Ya betulll..!





Zuhaini:
Alahai.. lagu Christina Aku Rela la, Zu..





Intan @ mama ammar:
Cute je bunyinya ”ternyonyoh-nyonyoh” tu.. mcam terngiang di telinga aku.





Lady of Leisure:
Mood sedihku sampai sekang ni.. uwaaa..





Jiey^Mien:
Lambat progress bleh jadi menantu mokcik eikk..





Noina:
Cium kat Nabila balik ye..





Farah:
Dia wat tak faham je tu. Dalam hati dia, hanya Allah yang tahu..





Ms Diamond:
Dulu cerita dia di TYMB dia masih kecil lagi. Sekang pun masih kecil juga.. adehh.. hehehe..

fiezaradzi said...

mmg sejuk jer ati tgk syafiah ni..so cute..syafiah..mg jadi anak yg baik ye..amin..

suealeen said...

fiezaradzi:
Syafiah memang cute.. tq

ummuabdullahsyaakir said...

hehe comel dia hisap jari n sambil tolak keta tu..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin