Feb 13, 2008

Syafiah - 110208


semalam for the 1st time ever, aku & hubby dapat riba syafiah. pic ada ambik tapi usb cable dengan phone hubby aku tu 'tak ngam'... usb tu dapat baca jenama hp tapi tak dapat view pics. nak send to email, jap2 ok jap2 tak ok dia punya GPRS. perasaannya tak dapat nak gambarkan dengan kata2 masa riba syafiah tu. sebak pun ada sebab inilah anak pertama kami yang tak dapat kami pegang & riba lepas kelahiran. mula tu aku tak expect bleh riba dia tapi masa kami lawat tu dia asyik tak diam je. ngeliat sana ngeliat sini... mimik muka cam nak nangis pun ada.

"mak bleh angkat dia kalo nak," kata dr sathia. (bleh eikk? isk best ni...)

"tapi kena wrap badan dia dengan lampin dulu,"

so, dia pun tolong aku wrap syafiah... bila angkat tu nampak telinga dia yang terlipat ke dalam sebab dok asyik mengiring ke kanan. kepala pun kepek sket... nevermind la.. lagi pun dia pompuan.. besar nanti pakai tudung tak nampak la kesannya. in fact, mak cakap kepala aku pun kepek gak sebelah sebab aku suka menyusu nenen mak yang sebelah kiri. ntah la.. aku sendiri pun tak perasan.

"tu la duduk pun tak reti diam.. mana telinga tak jadi macam tu," kata dr lagi dengan pelat India dia tu.

aku pegang dia lama gak... sampai ke masa nurse nak bagi susu. lepas dia muntah2 last week bila susu dia cecah 30ml/3 hour, diaorang rendahkan balik pemberian susu tu. semalam 21ml/2 hour. kira2 balik lebih banyak dari sebelum ni cuma masa tu dipendekkan.

badan dia kecik tapi rasa berat gak.

"jom kita cabut wayar ni & bawak dia lari nak," kata hubby aku. (they're wires for checking up the pulse, oxigen, etc.)

"pandai la hang.. kang jadik apa2 nanti baru tau," kadang2 aku terbahasa 'aku-hang' dengan hubby aku... penangan sebab pernah dan masih jadi kawan baik lagi... bukan makna aku tak respect dia.. tapi kadang2 bila dah berkahwin ni orang tend to forget that the relationship sometimes supposed to be 'best friend'. so, 'aku-hang', 'adik-abang' and so forth are commonly use in our relationship..

semalam jugak 2nd time for me to change her diaper. ntah kenapa agaknya (terover excited kot), terkena lak gam tape tu kat perut dia yang sensitip tu.. apa lagi nangis la dia sekejap. pastu... tido lagi.. huh.. baik betol budak ni..

hari ni dia dijadualkan untuk CT scan pada kepala dia which is necessary as there was bleeding inside her brain on the 3rd day. hopefully she'll be okay and calm. aku berserah je pada Allah s.w.t. atas apa jua keputusanNya. aku yakin Dia takkan kecewakan harapan kami, insyaAllah.

rezeki syafiah gamaknya... baru je aku iklan sewa rumah kat blog ni, ada yang dah confirm nak sewa rumah tu tengah bulan ni je. so, i've deleted the post. so kena la jugak buat house checking this coming saturday.. manalah tahu rumah tu tunggang-langgang haru-biru... maklumlah yang sewa tu orang bujang. ada gak callers lain sebelum ni tapi kami tolak cara baik. aku kena timbang kemungkinan2 negatif (contohnya rumah tu jadi tempat ibadat diaorang ke.. tak ke naya). bukannya aku bersikap racism. mintak maaf bebanyak ye....

aku terpaksa gak delete ceramah ust akhil hayy sebelum ni sebab bila kena embed, slow lak ceramah dia tu. so, at last aku tonton kat youtube je la. aku masukkan post tu sebelum ni sebab ia berkenaan dengan anak.

karang2 petang sket nak mengemas, nak pindahkan penyangkut baju kat sebelah ni ke atas. nak bagi laluan untuk playpen syafiah. serba salah nak beli ari tu.. tak beli karang baby tido kat bawah, kakak & abang dia kaco lak. bebudak berdua tu sebelum ni tido kat bawah je. hampar tilam letak je depa kat situ tergolek-golek. lagi pun senang aku nak monitor. bilik ni plak samar2, nyaman dok kat sini... pandai le syafiah guna komputer karang.. dah dengar ibu ayah dok keletak2 guna komputer ni tiap hari...

isk.. tak sabo nak jumpak dia petang ni.. bleh aku riba dia lagi...

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin