Apr 1, 2008

Hari Isnin Yang Indah

77 hari yang lalu saya melahirkan Syafiah pada waktu Subuh lebih kurang dalam pukul 5.05 pagi. Baru tadi diberitakan oleh suami melalui panggilan telefon bahawa Syafiah boleh discharge hari ini, hari Isnin juga, selepas selesai menjalani ROP screening pada sebelah petang.

Banyak perkara penting berlaku pada hari Isnin, termasuk hari kelahiran Nabi Muhammad s.a.w., hari kelahiran saya sendiri dan juga hari kembalinya insan yang saya sayangi ke rahmatullah - arwah ayah. Jika Syafiah lahir pada pukul 5.05 pagi, saya dilahirkan oleh mak di rumah pada pukul 4.10 pagi pada zaman yang tiada bekalan elektrik. Dengan hanya ditemani bidan kampung dan pelita minyak tanah.

Tak sabar rasanya nak ke hospital untuk membawa dia pulang.

Owh... Allah s.w.t. Maha Mendengar rintihan kami... amat HEBAT kuasa-Nya.. alhamdulillah.. Moga Dia terus menambahkan iman ini.. ameenn

Nanti nak bincang dengan suami cara paling afdal untuk kami menzahirkan kesyukuran kami kepada Allah s.w.t.



***************************************************


Update:

Kami tiba di rumah sekitar pukul 8.30 malam. Mak, Awa & anak-anak saya setia menunggu di rumah. Next appointment 020408 - weigh & COH measurement, ROP screening = 140408. Ni la wajah terbaru Syafiah.



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin