May 18, 2009

Her journey through life

Her photos collection from day 2 until now... have fun! Featured actors - my mom, my sister, Mastura and Adam. Me and husband? Let us remain low profile.


11 comments:

Kerikil Kehidupan said...

Tersentuh hati melihat gambar2 syafiah, saya tak pernah melaluinya..berat mata mamandang..berat lagi bahu memikul..tahniah kerana berjaya melaluinya..Moga syafiah terus membesar membahagiakan ibu dan abahnya...

suealeen said...

Kerikil Kehidupan:
Telah banyak yang dilaluinya, jadi saya ikut flow je la. Tidak mahu memaksa... walau pun begitu saya tetap berusaha yang terbaik untuk Syafiah, insyaAllah.

Jiey^Mien said...

kita sama2 usaha untuk anak2 kita kakak sekalian.. =)

yuni said...

sue.... kau seorg ibu yg tabah...

azrina said...

tersentuh hati reen.
moga dia jadi budak yang baik.solehah dan bijak..
amin

Anonymous said...

Salam kak sue,
Saya Hani,sy doakan semoga akak dan keluarga sentiasa diberi kekuatan untuk menempuh dugaan ini. Sy tidak sempat menempuh perjalanan sejauh kak sue menjaga Syafiah kerana anak kedua saya yang juga menghidap hydrocephilus telah kembali ke rahmatullah pada 30 Mac lalu iaitu 84 hari selepas kelahirannya. Dah lama juga sy mengikuti kisah Syafiah tp sy seperti terkelu untuk menyapa akak di blog ni. Mungkin terkenangkan arwah Husna.Walau bagaimana pun, sy doakan akak tabah dan tidak sesekali berputus asa dengan dugaan yang telah Allah berikan kepada akak.
Wassalam

shima said...

Sue,

Saya kagum dengan Sue...anda memang ibu yg tabah....Saya harap anda akan sentiasa tabah & kuat menghadapi hari2 yang mendatang...Semuga Syafiah akan kuat dan tabah seperti ibu nye.

Nanie said...

Sue..
Terusik naluri keibuan saya tak mampu nak tengok semua gambar Syafiah kerana tak mampu menahan aor mata..Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..Semoga allah berikan kekuatan serta ketabahan untuk Sue & keluarga melalui hari2 mendatang..

Anonymous said...

salam sue,

tahniah buat sue kerana dikurniakan zuriat oleh Allah s.w.t. Alhamdulillah, bila saya melihat gmbr2 Syafiah, naluri keibuan saya cukup tersentuh... Sue sgt bertuah kerana Syafiah sgt bijak dan ini terbukti dgn tindakbalasnya ketika lensa kamera berada di hdpnnya... itulah kurniaan Allah kepadanya.. Saya mempunyai seorg anak perempuan yg kini berusia 2 thn stgh.. semasa dilahirkan dia mmpunyai 6 jari di tgn kanannya... maksudnya, dia mmpunyai 2 ibu jari... jari yg ke-6tu, cukup sifatnya, ada tulang, isi, kuku yg berfungsi spt biasa... ada jugak yg menyarankan supaya saya membuangnya, tetapi saya percaya, stiap yg Allah cipta, ada hikmahnya.. pd mulanya, saya asyik berfikir, apa yg akan saya terangkan pdnya nnti? tetapi Allah Maha Kaya, dia mampu menerangkannnya pd org lain dgn hanya skali shj penerangan yg saya beri pdnya... Saya doakan semoga Syafiah sentiasa bahagia dan diberkati Allah sepanjang hayatnya...

sue79 said...

sue..
nampaknye bukan sy seorang yg mempunyai anak seperti syafiah.. anak sy dah 2 thn 4 bln, dah 3x operation.. shunt dikiri dan kanan kepala.. bila sy tengok gambar2 syafiah, sama keadaannya dengan ank sy dulu.. muka pun ade iras2.. ank sy pun dahinya timbul kedepan.

Sue..
Hanya kite yg telah melaluinya shj yg tahu betapa getir nya saat itu. 1st operation pd 6/1/2008.. sy menangis lihat keadaannya lps operation tuh.. 2nd operation pd 28/1/2008.. 3rd operation pd 16/2/2008.. sepatutnya 11/04/2008 opertion kali ke-4 tp sy nekad utk tidak membenarkan krn sy tak sanggup anak sy dibedah lg..kini saat2 getirnya dah berlalu, dia kini semakin aktif.. br belajar pegang2.. nak berjalan. memang perkembangan dia lambat tp biarlah.. asalkan dia tidak terbaring je.. lg kite susah hati..
Apapun, bila ada anak yg begini buatkan sy insaf dan sentiasa redha.. rezeki pun sentiasa murah, kan..

Et CeTera said...

assalamualaikum...
puan dan saya senasib.. anak saya menghidapi hydrocephalus since 2nd months of her life.. my baby was born prematurely masa kandungan berusia 29 minggu.. masa lahir ada bleeding kat otak stage 2, kencing berdarah, immature lungs, salur injap ke jantung tak lengkap.. pro long jaundice, mrsa infection, malnutrition.. buat shunt dah masuk 2 kali n sebelum shunt ready to be inserted, buat evd dah banyak kali.. i think more than 5.. sebab otak kena infection meningitis tahap paling kuat punya kuman.. plus masa lahir berat hanya 930g... apa yg dapat saya katakan .. anak saya yang diberi nama Sakinah Nasuha Shahrizal sangat kuat semangatnya dan sangat tenang dengan dugaan yg dilaluinya, itu yg buat saya jadi kuat... dugaan yang Dia berikan hanya Dia yang maha mengetahui.. kita sebagai hamba perlu terima dengan redha.. hari esok atau lusa anak saya akan discaj dari hospital sungai buloh.. total time being warded? 1 year... moga2 selepas ini dia semakin sembuh.. saya doakan anak puan sihat selalu dan semoga pn sekeluarga terus tabah menghadapi dugaan ini ya?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin